شنبه, سپتامبر 28, 2024

درب ضد سرقت + بررسی مزایا و معایب

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت دیگر نیازی به توضح ندارد چرا که نامش گویای همه چیز است ولی درب ضد سرقت علاوه بر تامین امنیت و مقاومت در برابر ضربه ، اهرم فشار و… زیبایی خاص خودش را دارد که این زیبایی باعث شده است تا حدود نصف انتخاب های درب ضد سرقت بخاطر زیبایی های آن باشد .

تفاوت و مزایای درب ضد سرقت با درب های معمولی

در درب های معمولی معمولا از یک ورق آهنی ، قفل و لولا استفاده میشد که معمولا نازکی ورق و ضعیفی لولا ها باعث ناامن بودن درب ها میشد . اما در درب های ضد سرقت طراحی درب های بسیار فرق کرده است چون در این درب های از دو ورق فلزی استفاده میشود که در لابه لای این ورق ها ورقه های فولادی ضخیم قرار گرفته است که این ورق های باعث میشوند تا دزد ها نتوانند درب را سوراخ کنند .

علاوه بر این مورد چند لایه بودن درب ضد سرقت باعث عایق بودن در برابر حرارت ، رطوبت و صدا می شود .

مورد بعدی که امنیت درب های ضد سرقت را تضمین میکند قفل های آن است به طوریکه در چندین قسمت و محور های این درب قفل هایی تعبیه شده که در صورت قفل شدن درب تمامی جهات درب را به چارچوب آن وصل میکنند .

درب های ضد سرقت در چه ابعادی ساخته میشوند ؟

درب های ضد سرقت در هر اندازه ای میتوانند ساخته شوند اما به دلیل وارداتی که در ابتدا از بازار چین داشتیم ابعاد آن درب ها ۱۰۵*۲۱۰ سانتی متر بود که این کار باعث شد این اندازه در ایران بسیار متداول شود و تقریبا اکثر تولیدی های داخل کشور نیز در این ابعاد تولید میکنند .

البته علاوه بر اندازه ۱۰۵*۲۱۰  در دیگر اندازه های زیر تولید میشود :

  • ۱۱۰*۲۱۰ سانتیمتر
  • ۱۱۵*۲۱۰ سانتیمتر
  • ۱۱۵*۲۱۵ سانتیمتر

ساختار درب های ضد سرقت

ساختار یا همان استراکچر درب های ضد سرقت مهم ترین موضوع در کیفیت آن می باشد چرا که این بخش است که امنیت درب را تضمین میکند .

درب های ضد سرقت استراکچر های متفاوتی دارند که معمولی ترین آن به صورت زیر است :

در داخل درب هایی ضد سرقت دو ورق با ضخامت ۰/۷ میلیمتر قرار داده میشود که در داخل این ورق ها نیز 7 عدد قوطی فلزی با ابعاد ۲*۳ سانتی متر جهت امنیت بیشتر نصب میشود . و پس از آن در بیرونی ترین لایه درب 70 درصد درب را با ورق فولادی با ضخامت 0.7 میلیمتر قرار میگیرد .

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب افزونه : ابزارک تب نوشته ها به افزونه پیشخوان بازدید نیاز دارد
  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.