شنبه, سپتامبر 28, 2024

سینک گرانیتی روکار و توکار + بررسی مزایا و معایب

[lwptoc]

سینک گرانیت و مواد تشکیل دهنده آن

سینک گرانیت همانطور که از اسم آن پیدا هست از گرانیت ساخته شده است که گرانیت در واقع ترکیبی از سنگ های طبیعی و رزین می باشد .

در ساخت سینک گرانیت ، سنگ ها پودر شده و با رزین ترکیب شده و در قالب هایی ریخته میشوند که بعد از مدتی سفت شده و سینک گرانیتی تشکیل میشود .

سینگ گرانیتی با اینکه ساختاری ساده دارد اما امروزه ترند بازار سینک در دست این سینک ها قرار دارد . از آنجایی که آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه به حساب می آید معماری و دیزاین آن نیز خیلی مهم می باشد به خصوص برای خانم ها که بیشتر از آشپزخانه استفاده میکنند .

مزایای سینک گرانیت

مقاومت در برابر خط و خش : سینک های گرانیتی بخاطر اینکه از رزین استفاده شده در برابر خط و خش ها مقاوم هستند.

آنتی باکتریال بودن : در سینک های استیل به دلیل استفاده از استیل که نوعی فلز است امکان تجمع میکروب و باکتری وجود دارد که در سینک های گرانیتی بخاطر عدم وجود هیچ شرایط رشد باکتری و زنده ماندشان  این موضوع در حدود صفر درصد و کاملا بهداشتی می باشد .

مقاومت بالا در برابر گرما : شاید برایتان سوال باشد که آیا در صورت قراردادن ظروف داغ بر روی سینک گرانیتی مشکلی برای سینک ایجاد میشود یا خیر که باید بگویم سینک های گرانیتی در برابر این موارد کاملا مقاوم بوده و هیچ مشکلی ایجاد نمیشود .

تنوع رنگ و طرح بالا : سینک های استیل اکثرا تک رنگ بوده و مدل های کمی دارد در حالی که سینک های گرانیتی علاوه بر رنگ های مختلف در طرح های متفاوتی نیز هستند که این به خود بر زیبایی آشپزخانه می افزاید .

معایب سینک گرانیت

سینک های گرانیتی با این همه مزایا ، معایب بسیار کمتری دارند .

امکان شکسته شدن : در سینک های گرانیتی اگر ظروف چینی یا وزن پایین یا از ارتفاق پایین بیفتند مشکلی ایجاد نمیکند ولی اگر یک ظرف چدنی در ارتفاعی نسبتا بلند سقوط کند باعث شکسته شدن سینک گرانیتی میشود . البته این مورد در هنگام نصب سینک نیز وجود دارد .

لکه پذیری : سینک های گرانیی بخاطر استفاده از رزین در صورت عدم پاک نگه داشتن روی سینک امکان لکه پذیری را دارند و اگر مدت زیادی لکه روی سینک مانده و تمیز نشود ممکن است دیگر هیچ گاه تمیز نشود .

 

 

 

 

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب افزونه : ابزارک تب نوشته ها به افزونه پیشخوان بازدید نیاز دارد
  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.